Domov u fontány zatím odolává – i díky solidaritě lidí z okolí

Důsledky současné koronavirové pandemie nemusí být jen negativní. O tom se mohli přesvědčit také v Domově u fontány, kde zajišťují péči seniorům a lidem s onemocněním demence. I když nyní zažívají velmi náročné chvíle, mají zde v poslední době také důvody k radosti. Ty pramení z projevů solidarity a sounáležitosti, které různými způsoby vyjadřují zaměstnanci, lidé z řad veřejnosti, firmy i město Přelouč, kde se Domov u fontány nachází.

„Již několik týdnů pracujeme ze všech sil – fyzických i psychických – abychom zajistili bezpečný život pro naše klienty. Je to opravdu těžká doba a velká zkouška pro nás všechny,“ podělila se o své silné emoce ředitelka Domova u fontány Danuše Fomiczewová a dodala: „když Vám v takové chvíli někdo nezištně podá pomocnou ruku, aniž byste si o ni museli říct, cítíte velkou vděčnost.“

Na ředitelku Domova u fontány se v posledních týdnech začali obracet lidé i firmy, aby nabídli svou pomoc. Jednalo se např. o roušky, dezinfekci či ochranné štíty, které pomáhají zajistit bezpečnější prostředí pro klienty i zaměstnance. Domovu se dostalo i darů, které byly potěchou snad pro všechny jejich smysly – lahodné čaje, kvalitní káva, sladké laskominy nebo nádherné a krásně voňavé květiny.

„Jak se říká – v nouzi poznáš přítele. A my díky současné krizi vidíme, kolik lidí je s námi. Jestli mohu, ráda bych jim touto cestou poděkovala – jste opravdu úžasní, díky Vaší pomoci víme, že v tom nejsme sami, a to je pocit, který nám pomáhá jít dál,“ řekla již s lehkým úsměvem ředitelka Domova. To potvrzuje i facebooková stránka Domova, kde se pravidelně objevují poděkování mnoha lidem i firmám za obdržené dary.

Velkým benefitem Domova u fontány, kde pečují o více jak 150 klientů, je stálý zdravotnický personál, který je přítomný 24 hodin denně.  I díky jejich bedlivé péči se daří klienty před novým typem koronaviru ochránit. „Velmi důsledně monitorujeme zdravotní stav našich klientů. V případě, že se u některého z nich objeví typické příznaky pro onemocnění koronavirem, okamžitě kontaktujeme Krajsou hygienickou stanici, která zajistí potřebné stěry a do 48 hodin nám sdělí výsledek. Do té doby dodržujeme karanténu u klienta i u jeho spolubydlícího. Plošné testování na COVID 19 se provádí pouze u zaměstnanců. S lehkou nadsázkou mohu říci, že slovo „NEGATIVNÍ“ je pro nás v tomto okamžiku velmi POZITIVNÍ – dalo by se říci, že má cenu zlata,“ podělila se s námi na závěr vedoucí úseku péče o klienta Jaroslava Šimková.

print

U tohoto článku nemůžete přidávat komentáře.